Sähköpostimarkkinointi ja tagit

Karkeasti ottaen voidaan sanoa Frank Kernin keksineen behaviour behavioral dynamic responsen. Tällä tarkoitetaan sitä, että voimme sähköpostin avulla seurata kuka on klikannut auki meidän mailin tai kuka on klikannut mailissa olevaa linkkiä. Kun olet tekemisissä kasvotusten ihmisten kanssa, ja kerrot heille sinun tarjoavan tällaista ja tällaista asiaa, ihminen voi kertoa sinulle, että tästä toisesta olen kiinnostunut, mutta tämä toinen ei minua kiinnosta. Sama homma toimii myös ryhmässä: kymmenen hengen ryhmästä, kolme voi sanoa, että ovat kiinnostuneita kertomastasi jutusta ja loput seitsemän eivät ole kiinnostuneita. Tämän jälkeen voit kertoa kiinnostuneille enemmän asiastasi. Ajattele, jos voisit automaattisesti lähettää tämän saman informaation välityksellä niille ihmisille, jotka ovat kiinnostuneet jutustasi.
Tägäys ja dynamic response tarkoittaa, että pystyt sähköpostin avulla tekemään tämän informaation jaon sata kertaa tehokkaammin.

Otetaan käytännön esimerkki. Kun joku tilaa ilmaisen Natural Bootcamp ohjelman, lähtee hänelle tilaamisen jälkeen maili, jossa on kehote katsoa video. Jos ihminen saatteen perusteella menee katsomaan videon, on hän kiinnostunut asiasta. Tämän jälkeen hän saa sähköpostiinsa uuden mailin, jossa on tarjous tuotteesta. Henkilö joka tilasi oppaan, mutta ei puolestaan klikannut seuraavassa mailissa olevaa viestiä, ei osoita kiinnostusta tätä tuotetta kohtaan, joten häntä ei tarvitse pommittaa tarjouksella. Hänelle lähtee vastaavasti viikon päästä uusi maili uudella sisällöllä. Mikäli hän tällä kerralla osoittaa kiinnostusta ja klikkaa viestissä olevaa linkkiä, saa hän nyt tästä uudesta asiasta tarjouksen. Ja sama homma pyörii koko ajan uudestaan; klikanneet saavat tarjouksen, ja ne jotka eivät klikanneet saavat uutta sisältöä, mutta eivät saa tarjousta ennen kuin ovat osoittaneet kiinnostuksensa.
Näin pystyt pitämään automaattisesti viestintäsi laadukkaana. Ja sisältö menee aina tarjouksen edelle. Kun noudatat tätä ohjelinjaa, pystyt antamaan paljon tarjouksia ilman, että poltat listaa loppuun. Etkä ärsytä ihmisiä antamalla heille tarjouksia, joista he eivät ole oikeasti kiinnostuneita. Olet varmasti itsekin monella sähköpostilistalla, ja yleensä sieltä saapuvat mailit sisältävät vain ostotarjouksia: osta tämä, osta tämä... Suhteellisen ärsyttävää, eikä tällä tavalla pystytä rakentamaan yrityksen brändiä.

Ajatuksena on siis rakentaa paljon sisältöä, ja aina kolmannen sisällön jälkeen annetaan vasta tarjous. Itse käytän tätä tekniikka todella paljon.
Ota sähköpostilistamarkkinointi pala palalta käyttöösi. Ja kun lähdet rakentamaan sähköpostilistaa, tee se kerralla kunnolla! Jotta saat sen toimimaan tehokkaasti muista rakentaa se kaavalla, joka tarjoaa paljon sisältöä, ja aina kun joku on kiinnostunut jostakin (klikkaa), hänelle laitetaan tarjous. Näin tarjoukset menevät oikeasti ihmisille, jotka ovat kiinnostuneita asiasta, ja pystyt itse maksimoimaan hyväntahdon markkinoille.

Voit katsoa myös videon aiheesta, kuinka Kajabille rakennetaan Opt-in-sivun.

 

Aloita nykyaikainen palveluyrittäjän markkinointi. Tilaa ilmainen opas ja saat heti käytännön tiedot, mitä sisältä kannattaa tuottaa ja miten julkaista.

Tilaa tästä.

Close

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.