Paranna myyntiä ja lisää yhteydenottoja

Yrittäjän pitää saada kauppaa ja yhteydenottoja, joiden avulla voidaan ruveta keskustelemaan kaupasta. Toinen vaihtoehto on myös tehdä suoraa kauppaa nettisivujen kautta, ja näiden viiden stepin pitää olla hallussa myyntisivuilla.

Usein näistä viidestä stepistä kohdat 4 ja 5 ovat vajanaisia, ja kohtaa 2 ei ole juuri kenelläkään! Kolmas kohta löytyy usein, mutta sitä ei ole esitetty kovin innostavasti. Kohta joka löytyy kaikilta on numero 1, mutta sekin kaipaa yleensä hiontaa. Näiden seuraavien vinkkien avulla rakennat nettisivuillesi toimivan konseptin.

 

1. Otsikko

Otsikon tehtävänä on herättää asiakkaassa ajatus: tuota minä haluan. Otsikossa pitää saman tien olla kuvaus lopputuloksesta tai kuvaus spesiaalista jutusta tai diilistä. Eli otsikko ei voi olla vain tuotteesi nimi. Kun asiakas sanoo, ”tuon minä haluan”, he jatkavat lukemista. Muussa tapauksessa valtaosa sivuille osuvista ihmisistä poistuvat sivuilta luettuaan otsikon. Tämän takia sinun pitää saada herättää asiakkaan kiinnostus heti otsikosta lähtien.

 

2. Kenelle tämä on (kohtaaminen)

Tässä kohtaa puhut asiakkaasta ja hänen maailmastaan. Asiakkaalle pitäisi tulla fiilis ”tämähän on juuri minulle”. Ei puhuta omasta itsestään tai tuotteesta, vaan puhut asiakkaasta. Näin pääsemme taas askeleen lähemmäksi kaupan muodostumista.


3. Sisältö

Sisältö kannattaa esittää siten, että se synnyttää luottamusta. Sen pitää olla terävä ja sen pitää perustella ihmisen vasemmalle aivolohkolle, että tämä asia on hyvä juttu.
Voit käyttää ranskalaisia viivoja, listoja tai palluroita, jotka aktivoivat vasenta aivolohkoa.
Kaikki ostopäätökset tehdään tunteella, joten jos jätät asian tähän, niin ei tule kauppaa. Meidän pitää herättää asiakkaan tunteet, ja se käydään seuraavassa kohdassa.


 4. Hyödyt

Emme osta sisältöä, vaan hyötyjä, joita tuotteen tai palvelun käyttäminen tuo elämääni. Esimeriksi en osta venyttelytreeniä, vaan terveen ja liikkuvan selän, jotta pystyn tekemään erilaisia asioita. Ja väline tähän on venyttely.

 

5. Kehote

Kehote on prosessikuvaus, joka poistaa asiakkaalta kaikki kysymykset, joita hän on miettinyt kuten miten ostan, mitä sitten tapahtuu kun olen painanut tuota nappia, pitää itse tehdä vielä jotain jne.
Tee asiakkaalle kehote siten, ettei asiakkaalle jää mitään epäillystä: paina tätä nappia, täytä tietosi, saat vahvistussähköposti, jossa on sitä ja tätä, sen jälkeen minä otan sinuun yhteyttä jne.
Tähän kohtaan voit lisätä myös esimerkiksi takuut, bonukset ja vastaväitteiden käsittelyt.

 

Aloita nykyaikainen palveluyrittäjän markkinointi. Tilaa ilmainen opas ja saat heti käytännön tiedot, mitä sisältä kannattaa tuottaa ja miten julkaista.

Tilaa tästä.

Close

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.