Myynti parani radikaalisti, kun prosessia muokattiin vastoin markkinoinnin sääntöjä

Kerron lyhyesti case-esimerkin kuinka valokuvaaja paransi myyntiään radikaalisti. Yleensä opetetaan, että markkinoinnin pitää olla lyhyttä ja nasevaa, mutta itse opetan päinvastoin. Miksi näin? Palveluyrittäjillä lyhyt ja naseva ei toimi, tämä tekniikka toimii silloin, jos myydään jotain halpaa volyymituotetta tai krääsää. Mutta palvelussa, jonka hintalappu on krääsää korkeampi, tarvitaan pidempi teksti, ei vain lyhyttä ja nasevaa. Toki tekstin pitää olla terävää ja syvää, minkä takia tekstien ja videoiden tulee olla pitkiä.

Aikaisemmin valokuvaaja oli tavannut mahdolliset asiakkaansa kasvotusten, mutta nyt korona-ajan takia muutimme valokuvaajan toimintaa siten, ettei asiakkaiden tapaaminen ole välttämätöntä. Tulee toki muistaa, että yli 10 000 euron arvoiset kaupat harvoin tapahtuvat sähköpostitse, mutta tässä case-esimerkissä puhutaan 2 000 euron kaupasta. Valokuvaajalle tuli kysely sähköpostiin, johon vastattiin yhdellä sähköpostilla, ja tällä tavalla on nyt tehty jo neljä kauppaa bullin ollessa 100%. Saatat miettiä mitä sähköpostissa on tehty, onko siinä mahdollisesti kikkailtu jotain, onko keksitty joku pikakikka, jolla saadaan lyhyesti ja nasevasti tuotua asia esille. Ei, ei ja ei. Olemme tehneet päinvastoin.

Kun laitetaan sähköpostia, niin kaikki jotka ovat markkinointia tehneet, sanovat ettei tuollainen voi toimia, ei kukaan jaksa lukea tuollaista. Mutta kun asian tekeekin näin, niin silloin tehdyt kaupat ovat todella kovia. Mitä yritän tällä saada sanottua on se, että unohda mitä sinulle on aikaisemmin opetettu markkinoinnista, mikäli olet opiskellut vanhanaikaista tuotebisnestä. Sen sijaan ala tehdä sisältömarkkinointia, joka sisältää psykologiaa ja asiat selostetaan juurta jaksaen, ei tylsästi tai yleispätevästi, mutta asiasta puhutaan oikeasti. Kaikki pikakikat ja pinnalliset jutut sopivat, jos myyt pinnallisia juttuja, mutta jos sinulla on jotain oikeaa annettavaa, niin sinun markkinointiviestinnän tulee olla syvää.

 

Aloita nykyaikainen palveluyrittäjän markkinointi. Tilaa ilmainen opas ja saat heti käytännön tiedot, mitä sisältä kannattaa tuottaa ja miten julkaista.
Close

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.