Kun ajattelemme mm. psykologeja tai mentaalivalmentajia, niin nämä alat eivät ole yksinkertaisimpia, sillä näillä aloilla tarvitaan paljon koulutusmarkkinointia. Facebook luo kuitenkin hyvän paikan, jossa voi rakentaa kohderyhmiä, joille voi puolestaan jakaa sisältöä, mikä helpottaa oman palvelun myymistä. Esim. Tony Robbins tekee vuodessa 5,5 miljardia, ja hän on aloittanut uransa life coachina ja NLP-valmentaja. Jos haluat katsoa parhaalta suoraan, kannattaa googlettaa ja katsoa Robbinsin omaa sisältöä.
Sisällön tarkoituksena on luoda kiinnostusta, nostattaa halua sekä luoda luottamusta, että osaamme asiamme ja pystymme auttamaan asiakkaita. Määrittele kolme haastetta tai ongelmaa, joita asiakkaasi kohtaavat, määrittele näille haasteille myös syyt, jotka ovat johtaneet haasteisiin ja tee näistä videot.
Esim. yksi ongelma mikä ihmisillä on, ettei heillä ole selkeitä tavoitteita, he eivät tiedä tarkkaan mitä haluavat. Näissä tapauksissa ei tarvita asiakasreferenssiä, vaan meidän täytyy ruveta kouluttamaan asiasta: onko sellainen fiilis, ettet tiedä mihin olet menossa, kaikki avoinna, et tiedä mitä tekisit, paljon mahdollisuuksia, et ole saanut kiinni mitä oikeasti haluan, onko tällainen tilanne? Tässä on yksi esimerkkialoitus sisällölle. Kenellä on tällainen tilanne, saattavat alkaa lukea kirjoitusta.
Tai esimerkiksi: onko motivaatio loppunut? Onko kilpailevia intressejä? Tämä keino toimii kaikilla aloilla, mutta tänään näytän esimerkit kuinka tätä voidaan hyödyntää juuri mentaalivalmentajana tai vaikkapa life coachina.
Kun ongelma on nimetty, lähdemme kouluttamaan asiakkaitamme tästä aiheesta. Tässä kouluttamisessa astuvat mukaan S1-S3 tekstit.
S1
Tämän tekstin tarkoituksena on tehdä ihmiset tietoiseksi ongelmista ja haasteista. Tämä lisää myös kiinnostusta siihen, että näille asioille voidaan tehdä jotain. Anna esimerkiksi yksi vinkki kuten päätä ja kirjoita joku asia mitä itse haluat, tämän jälkeen normaali kehote: jos haluat, että käsitellään näitä asioita yhdessä ja tuodaan selkeyttä elämään, niin ota yhteyttä. Tässä kohtaa emme lähde vielä kertomaan mitään asiakastarinoita, vaan niiden vuoro on myöhemmin.
S2
Toisessa tekstissä voidaan kertoa mahdollisuuksista. Voit kertoa esimerkiksi kuvitteellisen tarinan: Pirkon lapset olivat kasvaneet ja isoiksi ja lapset muuttivat pois kotoaan, Pirkon tavoitteena oli vierailla kolmessa eri maanosassa seuraavan kolmen vuoden aikana tai aloittaa säännöllinen liikkuminen. Tekstissä kerromme mitä mahdollisuuksia on: matkustamishaaveessa jo se, että katsotaan missä kaikkialla voitaisiin käydä luo jo sisältöä asiakkaalle.
Eli kuvataan tilanne, jossa ihminen on asettanut omat tavoitteensa ja alkavat tehdä töitä sen tavoitteen eteen. Näin ihmiset voivat samaistua tekstiin. Loppuun laitetaan taas kehote: jos haluat tätä asiaa, tule sivuilleni.
S3
Kolmannessa tekstissä annetaan käytännön vinkki. Mietitään tavoite ja motiivit sekä stormataan strategiat. Tässä osassa annetaan esimerkkejä, mitä voidaan tavoitella sekä mitä voidaan tehdä ja miksi. Voimme antaa myös vinkkejä, miten voimme lähteä tekemään töitä.
Kuvailemalla kuvitteellisia tilanteita voidaan inspiroida ihmisiä ottamaan kosketusta siihen mitä he haluavat tai mikä mahdollisesti aiheuttaa ahdistusta, saadaan mieli asettumaan johonkin suuntaan. Ja kun näitä kirjoituksia jaetaan blogauksina, sähköposteina tai FB julkaisuina, luodaan samalla kohderyhmää ja lisätään näkyvyyttä näiden ihmisten keskuudessa. Kun ihmiset ovat tietoisempia sinusta ja sinun toimintatavasta, ovat he valmiimpia tarjouksellesi, eli he ovat potentiaalisia ostajia.
Aloita nykyaikainen palveluyrittäjän markkinointi. Tilaa ilmainen opas ja saat heti käytännön tiedot, mitä sisältä kannattaa tuottaa ja miten julkaista.
50% Complete
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.