Mikä toimii nyt? Passiivista tuloa autoresponderilla

Tällä kertaa käymme hieman läpi markkinoinnin automaatiota. Kerron sinulle minkälainen systeemi itselläni on toiminut hyvin, ja mikä kannattaa mallintaa.

Kun sinulla on useita tuotteita, kuten henkilökohtaisia valmennuksia, verkkovalmennuksia tai esimerkiksi ryhmiä, voit hyödyntää tätä systeemiä. Toki tämä toimii myös liidihankintaan, mutta kaikista parasta tietenkin olisi, jos sinulla on kokonaistuotteisto. Ideana on saada automatisoida liidihankinta sekä myynti, jolloin asioita tapahtuu silloin kun nukumme. Olen tehnyt tätä AFT:n puolella.

Karkeasti ottaen tämä lähti siitä kun noin viisi vuotta sitten rakensin ensimmäisen opt-in + autoresponder + myyntisivun rullahommille. Ja alle vuodessa rakensin myyntiä yli 100 000 euroa. Sama opas ja opt-in-sivu pyörii edelleen ja tuottaa erittäin hyvin. Kun sinulla on yksi opt-in-sivu, joka tuottaa hyvin, niin tämän sivun perään jatketaan autoresponderia. Käytännössä mitä sinun kannattaa tehdä siten, että kun sinulla on yksi toimiva opt-in-sivu, jonka perässä on yksi autoresponderi (AR), ja kun asiakas on käynyt tämän ensimmäisen AR:n läpi, siirtyy hän automaattisesti seuraavaan AR:ään. Esim. Kajabilla tämä onnistuu automaattisesti. Sinulla voi olla esimerkiksi kolme opt-in-sivua, joiden perässä on oma AR. Ensimmäinen opt-in-sivu tuo sisältöä ja myy tuotetta nro 1, ja tuote nro 2 tekee saman jne. Kun asiakas on käynyt nämä yksittäiset lyhyemmät jaksot läpi, siirtyy hän suoraan pidemmälle jaksolle, jonne tulee jatkuvasti hyvää sisältöä ja välillä linkki myyntisivulle. Tulee liidi sisään mistä tahansa opt-in-sivulta, hän jatkaa matkaa aina kohti pitkää systeemiä, jossa kaikki tuotteet tulevat vuorottain esille hyvän sisällön kera. Ikinä ei ole mitään pakkomyyntiä, vaan aina mennään sisältö edellä.

Itselläni on tällä hetkellä neljä kampanjaa. Kolme opt-in-sivua, joiden perässä on neljä eri kampanjaa. Vaikka ensimmäinen jakso menee käytännössä nollille, eli kun mainostetaan opt-in-sivua, se ensimmäinen jakso tuo suurin piirtein saman verran takaisin, joskus jää jopa vähän miinuksen puolelle. Kun ihmiset siirtyvät tästä pitkään AR:ään, niin tällä hetkellä jokainen euro, joka laitetaan mainontaa tuottaa myyntiputken päässä neljä euroa.

Kaikkiin opt-in-sivuihin ajetaan trafiikkia. Aina kun teet sisältöä, sinulla on jokaisen perässä yhden opt-in-sivun linkki, jotta saat orgaanista trafiikkia opt-in-sivulle. Kun liidi on käynyt lyhyen jakson läpi, siirtyy hän automaattisesti pidemmälle jaksolle, jossa pystyt tarjoamaan kaikkia tuotteitasi useampaan kertaan. Miten tämä on mahdollista? Sinulla on sisältö edellä, sinulla on joka kerta erilainen koulutus, jonka perään olet laittanut maininnan: jos sinua kiinnostaa tämä, tutustu tähän. Ja vaikka jollakin on jo tuote valmiina, niin tämä ei haittaa, sillä hän sai kuitenkin hyvää sisältöä tuotteeseen liittyen.

Jos sinulla on pelkästään opt-in-sivuja, ja vain yksi myyntijakso perässä, niin silloin paljon jää rahaa pöydälle ja saattaa jäädä jopa miinuksen puolelle. Sinun täytyy rakentaa tuo pitkä jakso perään, jolloin pystyt maksimoimaan passiivisen tulon. Tällä tavoin pystyt rakentamaan listaasi voitolla. Voit laittaa mainoksiin rahaa, ja laittamasi rahat tulevat voittoina takaisin, listasi kasvaa. Itselläni on käynyt se, että kun laitan kampanjan menemään manuaalisesti samalle listalle, sieltä tulee helposti 5000 euroa päivässä, mikä on pelkkää puhdasta voittoa.

 

Aloita nykyaikainen palveluyrittäjän markkinointi. Tilaa ilmainen opas ja saat heti käytännön tiedot, mitä sisältä kannattaa tuottaa ja miten julkaista.

Tilaa tästä.

Close

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.