Hyvän verkkokurssin ABC – miksi toiset kurssit menestyvät ja toiset eivät?

Miten verkkokurssi kannattaa tehdä? Ja kannattaako verkkokurssia edes tehdä, kun niitä on niin paljon jo? Moni on saattanut tehdä verkkokurssin, mutta joutuu huomaamaan, ettei se myy. Itse olen vastaavasti myynyt noin miljoonalla eurolla verkkokursseja. Mitä asioita pitää ottaa huomioon, kun haluaa rakentaa toimivan verkkokurssin?

 

A. Ratkaisu ongelmaan

Jotta kurssi myy pitkäjänteisesti, pitää sen tarjota ongelma asiakkaan ratkaisuun. Ongelman pitää olla todellinen, arjessa oleva ongelma. Sinun pitää tehdä asiakasprofilointi. Aloitat kurssin suunnittelun siitä, mihin tarpeeseen kurssi rakennetaan.

Seuraavaksi sinun pitää tunnistaa mitä ihmiset haluaa, tunnistaa heidän pinnalliset ja syvät halut.

Näiden jälkeen voit suunnitella kurssin. Ja kurssi ei koskaan kerro sinusta, vaan se on matka, jonka aikana asiakas johdatetaan pisteestä A pisteeseen B.

 

B. Oikeat kohderyhmät
Sinulla pitää olla oikea ryhmä, oikeat sisällöt sekä oikea myyntisivu.
Monilla on hyvä kurssi, joka ei kuitenkaan myy huonon tekniikan takia (sisältömarkkinointi, kohderyhmät, remargeting, myyntisivuja, optimoinnin seurantaa, autoresponderia yms). Vaikka olisi kuinka hyvä kurssi, niin huonon tekniikan takia kurssi jää myymättä.
Sisältömarkkinointi-kurssilla opit näistäkin enemmän.

 

C. Ei pelkkää informaatiota, vaan matka
Verkkokurssien myynti on laskenut viimeisten vuosien aikana, ja tämä johtuu siitä, että netissä on paljon ilmaista informaatiota saatavilla. Jos kurssi sisältää pelkästään informaatiota, kukaan ei osta sitä. Kurssin tarkoituksena on kuljettaa ihminen askel askeleelta eteenpäin. Kurssin tulee olla siis matka eikä vain informaatioähky. Toinen asia, joka verkkokurssissa tulee olla, on yhteisöllisyys, mikä pitää sisäänkirjoittaa.
Kurssia pitää myös jatkuvasti kehittää asiakaspalautteen- ja kokemusten perusteella.

A laittaa homman alkuun.
B
saa asiakkaat suosittelemaan tuotetta eteenpäin sekä tekemään lisäostoja.
C vetää koko homman yhteen.

Näin saat rakennettua menestyvän verkkokurssin.

 

Aloita nykyaikainen palveluyrittäjän markkinointi. Tilaa ilmainen opas ja saat heti käytännön tiedot, mitä sisältä kannattaa tuottaa ja miten julkaista.

Tilaa tästä.

Close

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.