Haastattelussa Kari Kanerva - Kuinka autokorjaamo nousi Googlen sivulta 50 sivulle 1

Sain eräänä päivänä puhelun business-valmennuksessani olevalta asiakkaalta, autokorjaamonomistaja Kari Kanervalta. Hän oli saanut nostettua oman firmansa sivut Google-haussa sivulta 50 sivulle 1 sisältömarkkinoinnin avulla. Haastattelin Karia kuinka hän sai tämän aikaan. Lue Karin haastattelu ja nappaa sieltä vinkit käyttöösi!

 

Karin tarina

Kari osti aikanaan Google haun optimointipalvelun, jonka tarkoituksena oli nostattaa yrityksen orgaanista näkyvyyttä. Palvelu jäi rullaamaan taka-alalle, ja Kari toivoi, että jossain vaiheessa se alkaisi tuottaa tulosta. Kari osallistui aikanaan Jukan sisältömarkkinointikurssin, minkä jälkeen hommat ovat lähteneet edistymään hurjasti. Ensimmäinen nousu sivulta 55 sivulle 22 tapahtui Karin muutettua hieman etusivunsa ulkonäköä, lisäsi muutamia kuvia ja muokkaili hieman tekstejä. Tämän muutoksen jälkeen hän saikin puhelun optimointipalvelusta, että yrityksen sivut ovat nousseet luonnollisessa haussa sivulle 22.
Seuraavaksi Kari teki ensimmäisen videonsa Facebookiin, minkä seurauksena yrityksen sivujen kävijämäärä kaksinkertaistui, ja yritys nousi Googlessa ensimmäiselle sivulle.
Nyt kun sisältömarkkinoinnin avulla markkinointiin saatiin tehtyä iso parannus, aikoo Kari seuraavaksi keskittyä tuotteistamiseen ja tuotannon kehittämiseen.

 

Yhdistä Google ja Facebook

Sekä Googlella että Facebookilla on molemmilla omat roolinsa, mutta kun saamme nämä kaksi komponenttia toimimaan yhdessä, saadaan tällaisia samanlaisia hyviä tuloksia kuin mitä Kari on saanut aikaan. Sisältöä käytetään imemään trafiikkia Googlesta sekä herättämään mielenkiintoa Facebookissa. Sisältö toimii seuraavalla ideologilla todella hyvin: meidän tulee kohdata meidän asiakkaat, eli meidän tulee puhua asiakkaan ongelmia sekä haasteita. Toimisto oli jo pidemmän aikaa tehnyt Karin sivujen Google optimointia ja päässyt tämän avulla sivulle 50. Sisältömarkkinoinnin avulla Kari sai itse nostatettuja sivujaan hurjasti ylöspäin, ja tämä tapahtui julkaisemalla videoita, jotka tarjosivat Karin asiakkaille sisältöä ajankohtaisista asioista sekä muokkaamalla yrityksen nettisivuja myyntisivustomaisemmaksi.

 

Kävijämäärä tuplaantui

Sivuilla ei tule olla pelkästään luetteloa ja hintoja, vaan sieltä tulee käydä selkeästi esille kenelle palvelu on tarkoitettu ja mitä se sisältää. Näiden lisäksi sivuilla on esillä palvelun hyödyt sekä kehotteet. Tämä oli Karin kohdalla ensimmäinen steppi, joka lähti nostattamaan sijoitusta Google-haussa.  Videoiden lisääminen oli toinen asia, jonka Kari teki. Kari upotti Facebook fiidin www-sivuille, mikä lisäsi trafiikin määrää. Ja koska Google rakastaa trafiikkia, tämä riitti nostattamaan Karin yrityksen sivut ensimmäiselle sivulle.

Alkuvuodesta keskimääräinen kävijämäärä sivuilla oli 100-125, videoiden julkaisemisen jälkeen tuli huima piikki kävijämäärään. Tällä hetkellä kävijämäärä on sivuilla yli 200: huonoina päivinä kävijöitä on 100 ja parhaimmat tuovat jopa 400 kävijää. Ja tämä kaikki saatiin aikaiseksi kolmella videolla.

Salaisuus sisältömarkkinointiin

Sisältö pitää laittaa tekstimuodossa www-sivuille esim. blogiin ja myyntisivut pitää olla sisällöllisenä www-sivuilla. Näin Google löytää ne. Karin kohdalla suurin osa Googlesta oli tullut suoraan hakeneet Kanervan autokorjaamoa. Ainoa muutos on ollut Facebook-videot, joissa yrittäjä itse esittelee sisältöä. Karin kohdalla videot käsittelivät mm. päivystyskeikkaa ja kovan pakkasen vaikuttamista akkuun. Eli sisältöä julkaistiin ajankohtaisista asioista, jotka koskettavat asiakkaita. Tämä nostattaa hakijoiden määrää. Facebookilla luodaan kohderyhmää, jotka ovat valmiimpia ostamaan. Ja juuri tämä on sisältömarkkinoinnin ja Facebookin tarkoitus. Luodaan sisältöä, minkä avulla saadaan lisää tunnettavuutta, mikä puolestaan lisää hakujen määrää ja trafiikki lisääntyy.

 

Tässä yksi esimerkki kuinka sisältömarkkinointi toimii.

Aloita nykyaikainen palveluyrittäjän markkinointi. Tilaa ilmainen opas ja saat heti käytännön tiedot, mitä sisältä kannattaa tuottaa ja miten julkaista.

Tilaa tästä.

Close

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.