Case-esimerkki: Vartissa 2990 e + alv laskutus

 

Tänään haluan käydä kanssanne läpi erään case-esimerkin, jonka avulla pystyin tekemään vajaa 3000 euroa alle vartissa. Toivon, että pystyt ottamaan tämän käyttöön itsekin tämän kirjoituksen jälkeen. En ole itse keksinyt tätä, vaan olen rakentanut systeemini opiskelemalla.

Sain sähköpostiini mailin yritykseni liidilomakkeelta. Yrityksen nettisivuilla on siis liidilomake, joka on yksi osa funnelia. Tämä liidilomake ei ole pelkkä yhteydenottosivu, jossa kehotettaisiin ottamaan vain yhteyttä. Se on kuin myyntisivu, jossa myydään jotain ja joka sisältää samat stepit kuin myyntisivu. Sen tarkoituksena on hakea liidiä sekä pohjustaa myyntiä. Ja sinulla tulisi olla tällainen liidilomake.

Henkilö, joka otti tämän lomakkeen kautta yhteyttä, oli aikaisemmin nähnyt Facebookissa meidän mainoksen. Mainittakoon, että kyseinen henkilö oli toisen yrityksen HR-henkilö. Alun perin hän oli käynyt vuoden alussa AFT:n workshopissa, jonne hän oli päätynyt Facebook mainoksen kautta. Workshopin jälkeen henkilö oli nähnyt lisää meidän mainoksia sekä tutkinut nettisivujamme enemmän. Heidän työpaikallaan vallitsi koronan takia tilanne, jossa työntekijät olivat siirtyneet etätöihin.

Olen järjestänyt oman yritykseni siten, että pystyn palvelemaan asiakkaitani myös verkossa. Minulla on tuotteisto valmiina, joten tarjouksen tekeminen kesti tässä tapauksessa noin viisi minuuttia, koska jokaisella tuotteella on oma myyntisivu, jonka kopion tarjoukseksi ja lisään vasempaan yläkulmaan: Henkilö X yrityksestä Y.

Kun olin saanut yhteydenoton, ja henkilö oli esittänyt kiinnostusta meidän selkätreeniä kohtaan, soitin henkilölle ja haastattelin tilanteen, sekä kerroin meidän muistakin mahdollisuuksista. Henkilö kertoi, että yrityksessä on monentasoista liikkujaa, joten lopulta päädyimme ratkaisuun, jossa henkilöstö saisi itse valita minkä tuotteen he haluaisivat ottaa, ja tästä tehtiin tarjous.

Kun tarjous oli lähetetty, oli seuraavan soiton vuoro, tässä välin aikaa oli kulunut noin 15 minuuttia. Tämän puhelun aikana henkilö alkoi kuitenkin hieman empiä miten henkilöt saataisiin sitoutettua ohjelmaan. Lupasin antaa heille käyttöön materiaalia yrityksen sisäistä markkinointi varten, mikä omalta osalta tarkoitti, että copy pastetin vain aikaisemmin tehtyjä Youtube-videoitani. Henkilö mietti myös kuinka laskutus toimisi, ja koska huomasin, että myynti oli lipsumassa pois käsistä ja halusin saada klousattua diilin heti, tein heille tarjouksen: 2 990 euroa, ja jokainen saa haluamansa tuotteen. Olimme aiemmin katsoneet hinnat 29-49 euron välillä riippuen minkä valmennuksen henkilö tulisi valitsemaan. Yrityksessä oli yli 100 työntekijää. Miten pystyin klousaamaan diilin tällä tavalla? Karkeasti ottaen, koska tämä koko funneli on olemassa. Ensimmäinen syy on se, että henkilöllä oli jo luottamus. Sisältömarkkinointi mahdollistaa tämän, että soitoista pystytään helposti ja nopeastikin klousaamaan diilejä. Toinen merkittävä tekijä oli myös se, että henkilöllä, jonka kanssa asioin, oli ostovalta. Eriasia olisi ollut, jos olisin ollut yhteydessä esimerkiksi HR-assistentin kanssa. Tämän takia pitää olla myyntisivut, sillä assistentti esittelee eteenpäin, ja hän pystyy tulostamaan tai laittamaan myyntisivun eteenpäin, jolloin tekstitiedosto tekee myynnin eikä assistentin tarvitse itse ruveta kehittämään myyntipuhetta.

Tarkasta, että sinulla on nämä:

Selkeä tuotteisto, jota myyt.
Selkeät klousausmekanismit, ja tiedät millä hinnalla voit missäkin kohtaa myydä.
Koko sisältöfunneli, joka vetää porukkaa myyntisivuille, jotta pääset klousaamaan.

 

Aloita nykyaikainen palveluyrittäjän markkinointi. Tilaa ilmainen opas ja saat heti käytännön tiedot, mitä sisältä kannattaa tuottaa ja miten julkaista.

Tilaa tästä.

Close

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.