Ostatko some tai Google mainontapalveluilta?

Jos ostat esimeriksi Google mainontapalvelua, niin tämä kirjoitus on sinulle. Jaan seuraavaksi kolme tärkeää vinkkiä, ettet hukkaa rahaa tulevaisuudessa. Olen tavannut monta ihmistä, jotka ovat ostaneet erilaisia palveluita, jotka mielestäni ovat olleet ryöstöjä. Haluan korostaa, etten missään nimessä halua mustamaalata ketään, mutta nämä seuraavat asiat tulisi olla kunnossa, jos työskentelet mainostajan kanssa etkä vain häviä rahaa. Mainonnan tarkoitus on parantaa bisnestä, emmekä halua siis hukata rahaa!


Konkreettinen tavoite

Ensimmäisenä mainonnalle tulee asettaa konkreettinen tavoite. Sen tulee myydä jotain. Mikäli haluat kasvattaa vain brändiä ilman myyntitavoitetta, et tarvitse tähän mainostoimistoa. Tässä tapauksessa julkaiset videoita tai tekstejä, ja boostailet näitä Facebookissa.

Kun maksat jollekin, joka tekee sinulle jotain pitää olla selvät sävelet: mitä olet myymässä, mille tuotteelle haluat asiakkaita. Jos sinulle ehdotetaan nettisivujen mainostamista, sano kiitos ei. Tämän pystyt tekemään itsekin.
Ammattilaisen tulisi kysyä sinulta mitä haluat myydä ja mikä on sinun myyntitavoite.

Aseta mittarit

Kun myyntitavoite on selvillä, asennetaan mittarit, jotta tiedämme tuleeko mitään takaisin. Jos vain teemme jotain sinnepäin eikä meillä ole tietoa saimmeko mitään takaisin, et tarvitse tähänkään ammattilaisen apua. Tämä onnistuu menemällä Facebookiin ja päättämällä summa, jolla haluat mainostaa sisältöjäsi.

Oikeat mainostoimistot toimivat siten, että asennetaan myyntitavoitteet sekä mainosbudjetit, joita verrataan nähdäksemme tehdäänkö tappiota vai voittoa. Jos mittareita ei aseteta, sano kiitos ei, en tarvitse tätä palvelua.

Jos haluat tehdä Googlen testejä, älä ota monen vuoden kytkyjä ja maksa itseäsi tästä kipeäksi.


Konversion optimointi

Meidän tulee tehdä aktiivisesti työtä seurannan suhteen, jos mainos tekee tappiota, meidän tulee reagoida tähän heti. Nykyaikana tiedetään jo ensimmäisen päivän aikana toimiiko mainos vai ei.  Mitataan saman tien klikkihintoja, paljonko meidän myyntisivulle tulee porukkaa. Jos mahdollista, kannattaa laittaa konversioseuranta sivuille, jotta näet saman tien paljonko asiakas on maksanut. Tai vastaavasti seuraat konversioprosenttia liidihankinta- tai myyntisivulla.

Eli muista:

Tavoite
Mittari
Seuranta
Reagointi, jolla saadaan tappiosta voitolliseksi
Brändääminen vs mainostaminen

 

Aloita nykyaikainen palveluyrittäjän markkinointi. Tilaa ilmainen opas ja saat heti käytännön tiedot, mitä sisältä kannattaa tuottaa ja miten julkaista.

Tilaa tästä.

Close

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.