01:00
Silloin kun menee hyvin, kannattaa markkinoida. Ja silloin kun ei mene hyvin, kannattaa erityisesti markkinoida. -JT-
2.50 Minkälainen lähestymistapa JH:lla on markkinointiin?
- Verkkopainotteiseen toimintaan
- Kernin psykologiat ja rakenne tuli muuton mukana verkkotoiminta, kun treenit siirtyivät verkkoon striimattuna -> hinta putosi
4.15 JH:n tausta
- kiinnostus ja ajatusmaailma filosofiassa, psykologiassa ja teologiassa
- PT
- markkinointi verkossa; koulutukset sekä livenä että verkossa
6.30 JH:lla heti oikea juttu verkkoliiketoiminnassa
- eka tarjous ja siitä houkutteleva
- markkinoiden testaus
- lisää ja lisää tarjouksia markkinoille ja katsoa mitä tulee takaisin
7.05 JT:n tausta
- mielen sopukoita luotaamaan markkinointi ja copywriting hommaan
7.47 Tim Ferris
Tuote josta kysely: ostaisitko?
Kyselytutkimukset: ei testata todellisuutta
Sosiologia ja luonnontieteet menee sekaisin: raportoidaan tuloksia ikään kuin olisivat luonnontieteellisiä tutkimuksia; siinä monet markkinoijat menee metsään, kun ei ole todellisuuspohjaa
9.20 Juho kyselysoftafirman markkinointijohtajana
Ihmiset kertovat olettaen mitä pitää vastata tai vastaamaan haluamaansa identiteettiä
9.50 Miten Jukka lähdit eteenpäin pienen testin ja onnistumisen jälkeen?
PT:nä ei ollut käryä markkinoinnista
7 v. velan keräämistä toiminimellä ja 12 h työpäiviä
Aloin ottaa vastuuta yrityksestä, katsomaan markkinointia ja käyttää kaavoja; guerilla marketing tuli mukana
Palveluyrittäjältä loppuu aika kalenterista; tuote- ja palveluyrittäminen ihan erilaista
v. 2012 sain 100k, kun tuotteistin ja markkinoin paremmin; tää on se mitä opetan asiakkailleni; markkinoit sisällön ja kouluttamisen kautta
Ekaa verkkotuotetta ei kannata keksiä, vaan perustaa todellisuuteen; hyvän ensilanseerauksen jälkeen keksitty tuote ei myy ollenkaan
TEE JOTAIN MIKÄ TOIMII TOSIELÄMÄSSÄ, LAITA SE VERKKOON JA SKAALAA!
13.00 JT: Psykologinen turvallisuus (edellinen teema jatkuu)
Sovellat onnistuneen mallin, ei tarvitse juosta opportunistisesti eri juttujen perässä
Toimiva kaava on sun oma ydin
13.32 JH: seuraava steppi: verkkokauppa (teema jatkuu), testattiin todellisuudessa, että eurot liikkuivat ja sitten laitettiin verkkokauppa pystyyn
14.10 JH: seuraava steppi: ilmainen tunti näyttää mitä foam rollereilla voi tehdä, ohessa tuotekauppaa; ihmisiä kiinnostaa mitä tällä rullalla tehdään; pikaopas, liidimagneetti ja autoresponderi perään -> koulutusbisnes siitä aiheesta
15.20 Mikä saa homman toimimaan?
Takaperin ajateltuna: kaikki tulee siitä mistä olen kiinnostunut, mulla on kymmeniä asioita sydämessäni mut 80 % niistä ei kuitenkaan toimi markkinoilla 80-20 -sääntö.
Jim Collins: Great by Choice
Empiirinen luovuus; tehdään luovasti ja se todennetaan empiirisesti.
16.40 JT: Viestin tekemisessä päädytään yliyrittämään: mitä tarjotaan ja kenelle?
Kokemus!
Kun teen eka kerran asiakkaalle, saan siitä kokemuksen
Kamppailulajit (ei riitä että seisot oikeassa asennossa ja tunnet olevasi tosi kova; tulee turpaan)
Reality check mukana myös tuotteessa, copyssa ja mainonnassa
18.20 mikä ratkaisee niille jotka on alkupuolella? Onko tapoja todentaa suoraan verkon puolella asioita?
“Jos ihmiset ei ole kiinnostuneita edes ilmaiseksi, ei ne suostu siitä maksamaankaan” -JH-
Suora OPT-in sivu, jos se saadaan konvertoimaan yli 20 %
Käyttäytymisen mittaamista (liidimagneetti ja opt-in sivu)
Hyvä testi että kuka nostaa kätensä: haluan lisää sähköpostia!
20.22 Online-puolella toimiiko perusasiat edelleen? Oletko havainnut muutosta?
Kohderyhmien rakentaminen
Sähköposti kaventunut Jenkki-markkinoilla
Psykol. periaate myynnissä ja markkinoinnissa ei ole muuttunut 100 vuoteen; monet luulee et se on muuttunut. Teknologiat miten sitä tehdään on muuttuneet, on helpompi käyttää eril. keinoja mutta sama psykologia
1. Opt-in sivu on yksi; Kajabi
2. Face kun seurataan numeroita, tällä hetkellä Face (sp-lista edelleen tärkeä, Face-sitoutuneet ovat kohderyhmä; mulla yli 0,5M yleisö, joka on katsellut mun videoita yli 10 s; sinne markkinoiminen on ihan pennejä; rakennetaan kohderyhmä ja sinne toimia; monilla epäonnistuu kun ei rakennetea lopputulosta ensin. Ensin päätetään mitä ollaan myymässä; sitten millä sisällöillä pohjustetaan myyntiä.
Pitch oltava selvillä! Segmentoinit ja oikea yleisö ja aktivointi oikea-aikaisesti.
24.45 julkaiseminen helppoa ja ilmaista!
25.20 3. asia markkinointiin: sisältöön oma kaava jota käytän (jolla saanut rakennettua tasaisesti ja kasvattanut koko ajan)
Frank Kernin suora opt-in meets Seth Godin & Gary VayneRchuck: Sisältöä mahd paljon julki ja laajasti, kauppa tulee vuoden kahden päästä, ei heti
29.10 esimerkit JH:n kahdesta vikasta lanseerauksesta: toiminnallinen vatsatreeniohjelma 100k myynti, reilut 40 % voittoa & toim. selkätreeni: 22 sivun myyntikirje & 15 mainosta (130k voittoa 2 viikossa), pre launchit yli 60 min videota
32.12 JT:n lempiaiheita: pitkän kaavan markkinointi toimii paremmin vaikka olis kaikki someviestimet täynnä lyhyitä juttuja, Kun lähdetään ottamaan ihmisiä kauluksesta kiinni; luodaan uskottavuus ja demonstroidaan ja tehdään kaikki työ yms
33.02 JH: eettistä myyntiä, ei käännytetä asiakasta kikalla tai keinolla kassalle
33.35 infomaatio ei ole enää minkään arvoista, päinvastoin sillä on negatiivinen arvo; kaikki info ilmaiseksi; valmennus on maksumuurin takana; ihmiset maksaa tuloksista, ei siitä miten treeniohjelmat on tehty; oon tehny tän kaiken sun puolesta
34.35 JT: USKO! 22 sivun myyntisivu: mitä sinne sivulle päätyy ja miksi ne päätyy lukemaan sitä? Valmisteltu oikein? Mainoksessa näytetään että on oikea asia ja ttyuppi tietää mitä puhuu, asiakas tulee myyntisivulle, jokainen löytää itsellensä vastauksen, msllä pitää vastata kaikkiin kysymyksiin; skannataan itselle relevantit kysymykset; myynnissä kyse uskon luomisesta, usko tuotteeseen ja sitä demonst eri tavoin, usko myyjään, usko itseensä, siksi pitää löytää että tää pätee muhun.
Kirjoita 20!! Ongelma on ratkaistavissa, kun osataan nimetä ongelma. 5 suurinta syytä… alitajuinen ymmärrys että tuo tyyppi osaa ratkaista ongelmani…
Kauppaan oltava halu ja usko itseensä
39.38 jos haluaa erottua tekee sitä mitä muut ei.
39.45 Facen Audience System; kriteerejä kiristetäään, mainokset ei mene läpi, mainostili menee jumiin
1. Mulla oma s-postilista jonka omistan itse; rakenna omaisuutta (face google yms välineinä rakentamisessa)
2. Kannattaa perustaa heti 3 tiliä eri nimillä eri korteilla eri spostilla ja jaetaan asiakkaat siellä
A-tililtä jaetaan hallintotilille, mistä ei mainosteta koskaan
B-tili
C-tili kaikki kohderyhmät tallessa
Käyttää alustoja, mistä ihmisiä ripotellaan, rakennetaan funnelia opt-in sivujen taakse
Saadaan porukkaa omille alustoille
44.15 Myynti (ajatellaan että pitää olla “oikeaa myyntiä”!
Social selling; Googlesta ja Facesta rakennetaan, mennään LinkedInistä eikä tarvita kylmäsoittoa; tämä odottaa sun soittoa; on kiinnostunut sun palvelusta
48.35 Mitä me sinne mainokseen laitetaan? Minämarkkinointi ja sinämarkkinointi. Myynti on keskustelua ihmisten välillä. “Isot kaatuu korkeelta ja kovaa jos ne ei lähde tekemään siten mitä myynti on tänä päivänä”
2020-luku jos ei siirrytä nykyaik. myyntiin ja markkinointiin
50.12 Mitä sisältöä laitetaan? Ympyrä sulkeutuu: psykolignen ymmärrys mitkä on ostotriggerit ja esteen, ei ole niitä mitä ajatellaan olevan päällä, esimerkkinä pankinjohtaja mersumies, joka onkin Harrikka-mies henkeen ja vereen.
16 word sales letter - mikä on ydin millä saadaan ihmisestä kiinni; yksi tunne joka liittyy tän tuotteen myyntiin ja mikä on se tunne kun ostat; 6 isoa vastalausetta; kun nää tekee, loppu on helpompaa
Aitoa ihmisten välistä kommunikaatiota
Viestinnässä terää, jotta herättää kiinnostusta
53.36 Mihin ollaan menossa, mitä seuraavaksi; perusasiat toimii?
54.20 Ihminen on aina sama, välineet muuttuu, markkinointitavat muuttuvat, käyttäytyminen samaa, tietyillä fundamenteilla saadaan tuloksia
Lähitulevaisuudessa: bullshit detector tarkempi, ihmiset paljon fiksumpia; aitous on valttia, core viestintä, selvitä oma core ja ole arvopohjainen, sataprosenttisesti. Viestintäkanavat: kanavien kasvu otettava huomioon, useassa paikassa esillä, ei saa levittäytyä liikaa, jotta ei ole liian ohutta. Riittävä syvyys valittuihin kanaviin. Ei toisteta samaa, mutta toistetaan meidän arvoa.
Mitä seur. 10 v aikana: virtuaalitodellisuus: Siri ja Alexa. Ihmisten välinen kommunikaatio, panostan asiakaspalveluun, jotta ollaan ihmisten kanssa kahden kesken toisessa päässä, paljon syvempiä asiakkuusihmissuhteita. Aito ihmisiä palveleva arvopohja.
58.21 JT: eristäytyminen ei kannata vaan omat verkostot, asiakkuudet. Omaa omaisuutta vaihteluiden lisäksi. Some: seuraajien lisäksi mieti seuraajuutta; triggerit ja oikea sisältö, jotta syntyy jotakin.
Jim Collins.
Assettien rakentaminen, ei voi perustaa omaa aikaan. Käteinen.
1.01.00: Tekoäly; ihmisen oma arvo ja ihmisten välisyyden arvo on ja pysyy ja samat periaatteet pysyy. Tekoäly ja markkinointiäly pannaan yhteen.