Saana Valli Oy Sopimusehdot 

(5 askelta vahvempaan itsetuntoon verkkokursseilla)

 

Nämä sopimusehdot ovat voimassa 2.1.2024 alkaen.

1. Palveluntarjoaja

Saana Valli Oy

Y-tunnus: 3334666-5

Postiosoite: PL 8, 20251 Turku

 

2. Yleistä

Näitä sopimusehtoja sovelletaan kuluttajan, yrityksen tai yhteisön (jäljempänä ”asiakas”) ja Saana Valli Oy (jäljempänä ”yritys”) välisessä suhteessa. Yritys tarjoaa palveluinaan digitaalista sisältöä (mm. verkkokursseja ja yksilövalmennusta).

 

3. Sopimuksen voimassaolo

Sopimus asiakkaan ja yrityksen välillä on kertaluontoinen. Kertaluontoinen sopimus syntyy, kun asiakas ostaa yritykseltä palvelun. Asiakas ei ole tämän jälkeen velvollinen ostamaan muita tuotteita. Sopimus päättyy, kun palvelu on suoritettu loppuun ja kun palvelu on maksettu kokonaisuudessaan.

 

4. Hinnat

Yrityksellä on oikeus muuttaa palveluidensa hintoja. Hinnat sisältävät arvonlisäveron ALV 24 %.

 

5. Maksuehdot

  1. Viivästyneistä maksuista peritään korkolain mukainen viivästyskorko sekä maksumuistutuksista ja muista perintätoimista aiheutuneet kulut. 
  2. Yritys siirtää maksamattomat saatavat huomautuksen jälkeen perintätoimiston perittäviksi. Perintätoimisto käyttää maksamattomien laskujen perintään vapaaehtoista ja oikeudellista perintää. Laskuihin lisätään perintätoimiston hinnaston mukaiset perintäkulut.
  3. Yritys voi katkaista asiakkaan pääsyn ostamiinsa palveluihin viivästyneiden tai maksamattomien maksujen (myös osamaksuerien) takia, jos maksu ei ole saapunut eräpäivään mennessä. Tämä ei kuitenkaan poista asiakkaan maksuvelvollisuutta.
  4. Yritys ei vastaa sopimuksista, jotka asiakas tekee kolmansien osapuolten kanssa ostaessaan tuotteita. Esimerkiksi, jos asiakas ostaa palvelun osamaksulla, tällöin maksuvelvollisuus voi siirtyä täysin asiakkaan ja osamaksupalvelua tarjoavan yrityksen väliseksi. Asiakkaan on tarkistettava kolmannen osapuolen ehdot maksutapaa valittaessa.  

 

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta

 

6. Osamaksu

  1. Osamaksu tarkoittaa maksuvaihtoehtoa, jossa asiakas maksaa tietyn rajallisen määrän osamaksuja päästäkseen käyttämään palvelua. Osamaksujen määrä on rajallinen ja asiakas sitoutuu ostoa tehdessä maksamaan kaikki tulevat osamaksuerät.
  2. Mikäli asiakas maksaa palvelun osamaksulla, ensimmäinen osamaksuerä veloitetaan heti oston yhteydessä. Tämän jälkeen seuraavat erät veloitetaan kuukauden välein. 
  3. Mikäli asiakkaalla on maksamaton osamaksuerä, pääsy ostettuihin palveluihin katkeaa välittömästi. Pääsy palveluihin aukeaa, kun asiakas on suorittanut maksamattoman osamaksuerän. Palveluiden katkeaminen ei poista asiakkaan maksuvelvollisuutta tulevista tai maksamatta jääneistä osamaksueristä.
  4. Jotta osamaksueriä ei jäisi maksamatta, asiakkaan tulee huolehtia, että maksukortilla tai muulla maksuvälineellä on riittävästi varoja osamaksuerien maksamiseen.
  5. Jos asiakkaalle on kertynyt useita maksamattomia osamaksueriä, yrityksellä on oikeus laskuttaa välittömästi kaikki maksamattomat osamaksuerät yhdellä kerralla. Jos osamaksuja ei huomautuksesta (joka voidaan lähettää kirjallisesti asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen) huolimatta suoriteta, yrityksellä on oikeus veloittaa asiakkaalta kaikki maksamattomat sekä kaikki jäljellä olevat maksuerät yhdellä laskulla 14 päivän maksuajalla. Mikäli laskua ei tällöin makseta eräpäivään mennessä, yritys siirtää saatavat perintätoimiston perittäväksi.
  6. Jos osamaksu joudutaan veloittamaan alkuperäisen laskun sijaan huomautuslaskulla, yritys lisää laskuun maksumuistutuslisän, jonka suuruus on 10€. 
  7. Mikäli osamaksurahoituksen tarjoajana toimii ulkopuolinen taho, kuten Innovoice, tällöin sovelletaan tämän tahon maksuihin liittyviä sopimusehtoja. 

 

7. Palveluiden käyttöoikeus

  1. Asiakas saa palvelun ostettuaan siihen käyttöoikeuden kuuden (6) kuukauden ajaksi. Käyttöoikeus on rajattu eli palveluiden ja sisältöjen omistus- ja tekijän- ja teollisoikeudet eivät siirry asiakkaalle.
  2. Käyttöoikeus on asiakkaalle henkilökohtainen ja antaa asiakkaalle oikeuden käyttää ostamaansa palvelua vain omassa yksityisessä tai oman yrityksen käytössä näiden ehtojen mukaisesti.
  3. Asiakas ei saa jakaa käyttöoikeutta kenenkään kanssa, eikä siirtää sitä kenellekään. Asiakas ei saa näyttää tai levittää käyttöoikeutta vaativien palveluiden sisältöä millään tavalla (esim. internetissä), ellei yritys anna siihen erikseen lupaa. Asiakkaan käyttäjätilin tai käyttöoikeuden jakaminen tai levittäminen on sopimusrikkomus ja voi johtaa palveluiden katkaisuun ja mahdollisiin korvausvaatimuksiin. 
  4. Käyttöoikeutta vaativa sisältö voidaan yrityksen yksipuolisella päätöksellä ja ilman ilmoitusta muuttua vapaasti saatavilla olevaksi ja päinvastoin.

 

8. Palveluiden saatavuus ja toimivuus 

  1. Palvelun käyttö edellyttää rekisteröitymistä kurssialustalle. Asiakkaalla on oikeus olla rekisteröitymättä kurssialustalle ja olla käyttämättä palvelua, eikä tämä pura palvelun ostosta. Asiakkaalla on itsellään vastuu palvelun käytöstä. 
  2. Palvelun ostamisen yhteydessä asiakkaan tulee ilmoittaa etu- ja sukunimi, osoite sekä mahdollisesti muita henkilötietoja. Asiakas vastaa tietojen ajantasaisuudesta ja oikeellisuudesta. Yritys ei vastaa väärien tietojen antamisen johdosta aiheutuvista mahdollisista vahingoista. 
  3. Osassa yrityksen palveluita voidaan hyödyntää kolmansien osapuolien ympäristöjä ja sovelluksia, kuten Facebookia. Asiakas vastaa itse tällaisten sovellusten asentamisesta ja käyttämisestä. Yritys ei vastaa kolmansien osapuolien ympäristöjen ja sovellusten toimintahäiriöistä.

 

9. Ehtojen muutos 

Yritys pidättää itselleen oikeuden muuttaa sopimusehtoja. Asiakas on velvollinen tarkistamaan sopimusehtojen sisällön ostohetkellä ja päättämään sen jälkeen, haluaako hän tilata palvelun sopimusehdot hyväksymällä. 

 

10. Peruutusehdot

Kuluttaja-asiakas hyväksyy, ettei tällä ole Suomen kuluttajansuojalain mukaista peruuttamisoikeutta sen vuoksi, että kyseessä on palvelu, jonka asiakas saa digitaalisesti heti käyttöönsä. Kuluttajansuojalain mukaista 14 päivän peruuttamisoikeutta ei tällöin ole, ellei yritys ole sitä itse erikseen antanut.

 

 11. Vastuunrajoitukset

  1. Yritys ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.
  2. Yritys ei vastaa verkkosivuston käytön yhteydessä esiintyneistä teknisistä häiriöistä ja siitä seuraavasta puutteellisesta tilausten käsittelyssä eikä kolmansien osapuolien tarjoamien palveluiden, kuten kurssialustan, toimintahäiriöistä (kuten järjestelmien toimintahäiriöt ja viiveet maksujen siirtymisessä) eikä sopimuksista, jotka asiakas tekee kolmansien osapuolten kanssa ostaessaan tuotteita.
  3. Yritys ei missään tapauksessa vastaa palvelujen, tuotteiden tai näiden sisältämien materiaalien pohjalta ja johdosta tehtyjen asiakkaan päätösten seuraamuksista tai näiden aikaansaamista tuloksista. 

 

12. Erimielisyydet ja sovellettava laki

  1. Nämä sopimusehdot on laadittu, jotta erimielisyyksiä ei syntyisi. Mikäli kuitenkin erimielisyyksiä syntyy palveluista tai sopimuksesta muutoin, pyritään ne ratkaisemaan asiakkaan ja yrityksen välisillä neuvotteluilla.
  2. Tähän sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Palveluista tai sopimuksesta muutoin aiheutuvat erimielisyydet ratkaistaan yrityksen kotipaikan mukaisessa tuomioistuimessa, elleivät asiakas ja yritys pääse asiassa neuvotteluilla sovintoon.

 

13. Tyytyväisyystakuu

  1. Tyytyväisyystakuu tarkoittaa, että asiakas saa rahat takaisin, mikäli tämä ei ole tyytyväinen ostamaansa palveluun. Tyytyväisyystakuu on voimassa 30 päivää siitä hetkestä, kun asiakas on ostanut verkkokurssin ja saanut käyttöoikeuden verkkokurssin ensimmäiseen moduliin. 
  2. Jos asiakas on tyytymätön verkkokurssiin ja haluaa hyödyntää tämän kohdan mukaista tyytyväisyystakuuta, on asiakkaan tällöin ilmoitettava tyytymättömyytensä edellä kerrotussa määräajassa sähköpostitse osoitteeseen [email protected]

Tyytyväisyystakuun hyödyntämisen edellytyksenä asiakkaan on samassa sähköpostissa ilmoitettava ja osoitettava seuraavat seikat:

  • Asiakkaan tulee kertoa tyytymättömyyden syy
  • Asiakkaan on osoitettava sitoutumisensa ostamaansa kurssiin. Yrityksellä on oikeus varmistaa, onko kurssi suoritettu kokonaisuudessaan Kajabin analytiikasta
  • Asiakkaan tulee liittää liitteiksi kaikki täyttämänsä työkirjat
  • Tyytymättömyyden syyksi ei hyväksytä ajanpuutteeseen tai jaksamiseen liittyviä syitä.

3. Asiakkaan katsotaan sitoutuneen ostamaansa kurssiin, mikäli kaikki seuraavat edellytykset täyttyvät:

  • Asiakas on katsonut kaikki verkkokurssiin sisältyvät videot
  • Asiakas on täyttänyt kaikki työkirjat
  • Asiakas on kuunnellut kaikki äänitteet
  • Asiakas on vienyt oppeja käytäntöön

4. Mikäli asiakkaan katsotaan täyttäneen tämän kohdan mukaiset ehdot, yritys palauttaa asiakkaan palvelusta suorittamat maksut 30 päivän kuluessa palautusta koskevan päätöksen tekemisestä.